wtorek, 20 października 2015

Muffiny- kto im się oprze?

 Kolejny przepis pewniak, którym dzielę się z Wami. Smaczne, mięciutkie a do tego uzależniające muffiny, których zajadanie nie skończy się na jednej ;) Przepis baza, który zawsze wychodzi idealnie a cała kompozycja dodatków do babeczek zależy już tylko od Naszych kubków smakowych. Bardzo szybkie i proste do przygotowania, wspaniałe na leniwe popołudnie do kawy :)
Podstawowy przepis na babeczki/ muffinki
Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 szklanka mleka
  • ok. 1/3 szklanki oleju
  • 2 jajka
Przygotowanie: 
  1. Wrzucam do miski suche składniki (cukier, mąka, proszek) które lekko mieszam a następnie dodaję mokre składniki (mleko, jajka, olej).
  2. Wszystko razem dokładnie mieszam łyżką lub na wolnych obrotach mikserem. 
  3. Ciasto przelewam do foremek na babeczki (ok. 2/3 wysokości papierka)
  4. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180' C. Piekę około 20- 24 minut.
  5. Gdy wystygną udekorować wedle własnego pomysłu. 
Propozycja podania:
Posmarowałam moje babeczki masą kajmakową i posypałam cukrowymi ozdobami.
Ja swoją masę podzieliłam na pół. Do jednej z nich dodałam 2 kopiate łyżki kakao. Babeczki dzięki temu wyszły pysznie aromatyczne i adekwatnie ciemniejsze.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj swój komentarz