poniedziałek, 20 czerwca 2016

Ciasto drożdżowe (bez jajek) z owocami i kruszonką

 W życiu każdej gospodyni z pewnością zdarzyło się tak, że brakło lub zwyczajnie zapomniało się kupić jajek. Czy to oznacza, że do weekendowej kawy nie będzie ciasta? Nic podobnego! :) Na ratunek śpieszy przepis na przepyszną drożdżówkę z owocami bez użycia jajek. Ciasto jest proste w przygotowaniu i z pewnością często wykorzystywane przez osoby, które nie mogą lub po prostu nie jedzą jajek. Zapraszam!
Ciasto drożdżowe z owocami (bez jajek)


Składniki:
  • 1/3 kostki świeżych drożdży lub 7g drożdży suchych
  • 450g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 100g cukru
  • 50ml oleju słonecznikowego
  • 3/4 szklanki mleka
  • owoce np brzoskwinie z puszki
  • kruszonka: 1/2 szkl mąki, 1/2 szkl cukru pudru, 1/2 szklanki klarowanego masła
Przygotowanie: 
  1. Przygotować rozczyn: Drożdże świeże rozkruszyć, dodać 1 łyżkę cukru, 3 łyżki mleka i 1 łyżkę mąki. wymieszać i odstawić, aż drożdże ruszą.
  2. Resztę składników dajemy do miski, wlewamy rozczyn. Mieszamy przez chwilę łyżką a potem wyrabiamy ciasto rękami. Odstawiamy pod przykryciem w ciepłe miejsce na 1 godzinę. 
  3. Owoce kroimy na plasterki. Przygotowujemy kruszonkę: mieszamy wszystkie składniki, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na kilka minut do zamrażarki. 
  4. Ciasto drożdżowe podsypujemy mąką, wykładamy na stolnicę, rozwałkowujemy, formujemy i wkładamy do natłuszczonej lub wyłożonej papierem do pieczenia foremki. Przykrywamy, odstawiamy na około 10 minut. Po tym czasie wykładamy na ciasto owoce (lekko wciskamy) a później kruszonkę (odrywamy małe kawałki i układamy na cieście).
  5. Wkładamy do nagrzanego piekarnika 180'C góra-dół na 50 minut.
Smacznego!

24 komentarze:

  1. Bardzo lubię ciasta drożdżowe, a na taką pogodę jak teraz idealnie będą smakowały wraz z kawą ;) Jutro mam wolne, więc na pewno zrobię sobie takie ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na słoneczny dzień i na deszczowy- ciasto drożdżowe zawsze smakuje :)

      Usuń
  2. Witam serdecznie! Bardzo Pani dziękuję za cudowny przepis! Ciasto jest REWELACYJNE :) Mąż i syn uwielbiają! Piekę bardzo często, ostatnio z truskawkami, przepyszne. Nie sądziłam, że będzie to takie odkrycie! Brakowało mi jajek a chciałam zrobić drożdżowe i w ten sposób znalazłam Pani przepis :) Ciasto na następny dzień jest nadal mięciutkie, może to dzięki dodaniu oleju a to kolejny plus biorąc pod uwagę ceny masła :) Jeszcze raz dziękuję i życzę dużo dobra!

    OdpowiedzUsuń
  3. dzien dobry, czy trzeba piec az 50 minut? zazwyczaj drozdzowe pieklam 25-35 minut.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis, szybki i udany! Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jupi!!!! Syn nie może jajek i mleka... Wreszcie zjem coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto smaczne, niekłoptliwe w wykonaniu, zawsze się udaje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto super!przepyszne,na pewno zrobię jeszcze nie raz. Polecam przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie coś źle zrobiłam bo moje ciasto jest jak beton, nie rośnie i jest super twarde
    ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic źle nie zrobiłaś tylko przepis jest do bani. Zrobiłam wiele ciast drożdżowych i zawsze się udawały. Tu porażka na całej linii - betonowaty gniot, który nie można nawet wyrobić. Ilość mleka jest zdecydowanie zbyt mała by móc zagnieść taką ilość mąki! Osoba wstawiająca ten twór nie ma bladego pojęcia o ciastach drożdżowych.

      Usuń
    2. Zgadza się.niectez wyszła kula do wybijania okien albo trafienia teściowej w łeb

      Usuń
    3. Dlatego ja dodałem jeszcze szklankę wody. Jednak brak 3-4 jajek trzeba czymś zastąpić.

      Usuń
  9. Ciasto wychodzi jak trzeba! Wszystkim zawsze smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie polecam tego przepisu, tylko składniki zmarnowałam... chyba te pozytywne komentarze ( które mnie zwiodły ) pisała sama autorka lub jej znajomi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nieznam Pani od przepisu, wybralam pierwszy lepszy przepis z internetu, dopiero teraz przeczytałam komentarze i z czystym sumieniem mogę polecić przepis. Mi wyszło super. Pierwszy raz zrobilam z jabłkami, dzis robie z brzoskwiniami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie polecam. Ciasto nie wyrosło,jest strasznie twarde i tylko szkoda bakalii,bo dałam ich dużo.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wooooow wyszło i to pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto w ogóle wyrosło, ani w trakcie zalecanej godziny przed pieczeniem, ani w czasie pieczenia. Da się zjeść ale szału nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis podaje za mało mleka. Jak robisz często ciasta drożdżowe to przy kręceniu od razu widać że jest twarde i nie urośnie. Jednak te 3-4 jajka trzeba czymś zastąpić, więc spokojnie trzeba dodać drugie tyle inaczej wyjdzie 'beton' jak piszą powyżej l.

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pół kg mąki trzeba dać szklankę i trochę mleka. Ja robię na mleku roślinnym

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdecydowanie, żeby ciasto uroslo należy dodać więcej mleka niż w przepisie, na pewno ponad szklankę, inaczej twardy balabuch

    OdpowiedzUsuń

Dodaj swój komentarz