środa, 7 października 2015

Ciasto francuskie na słodko- żaden łasuch się nie oprze!

Przeglądając ostatnio internet natrafiłam na przepis z ciasta francuskiego. Przyznam szczerze, że już jakiś czas chodziła za mną myśl, aby spróbować zrobić coś z tego produktu. I tak oto dziś zainspirowana wzięłam się do działania :)


Podaję Wam źródło, które mnie zainspirowało - Przepis oryginalny

Zmodyfikowałam delikatnie część z niego i tak oto powstały u mnie:

Bułeczki z ciasta francuskiego z budyniem waniliowym i ananasem. 

Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 500 ml mleka
  • 1 jajko 
  • ananas w syropie (ok. 3 krążki)
  • cukier puder (opcjonalnie)


Przygotowanie:
  1.  Przygotować budyń według instrukcji na opakowaniu. Odstawić do całkowitego ostygnięcia. (jeśli będzie letni to też nic się nie stanie) 
  2. Rozwinąć ciasto francuskie, podzielić na porcje (zalecane 8 prostokątów).
  3. Wykładać na jedną stronę prostokątów po kopiatej łyżce budyń a następnie układać na nim pokrojony na kawałki ananas.
  4. Poszczególne porcje (prostokąty) składać na pół, skleić-zacisnąć brzegi (zdecydowanie lepiej wygląda przyciskanie ząbkami widelca)
  5. Złożone bułeczki poprzekładać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Dla lepszego efektu można górną część ciasta poprzecinać ukośnie, ale nie jest to konieczne.
  6. Rozbełtanym jajkiem smarujemy bułeczki i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220'C na około 15 min do złotego koloru. (u mnie wystarczyło 12 min)



Smacznego! 
Piękny zapach w całym domu :) 







1 komentarz:

Dodaj swój komentarz