środa, 14 października 2015

Zimny dzień? - na rozgrzewkę zupa z cukinii.

 Jesień nie rozpieszcza nas ciepłymi temperaturami. Nasz organizm, aż się prosi o rozgrzewające i aromatyczne zupy. Dziś dzielę się z Wami nowością! Po raz pierwszy w mojej kuchni zupa z cukinii. Mile zaskoczył mnie smak i jestem pewna, że będę wracać do tego przepisu.

Zupa z cukinii.

Składniki: 
  • bulion warzywny lub drobiowy (ilość zależna od gęstosci zupy)
  • cukinia ok. 3 duże sztuki
  • marchew średniej wielkości
  • ziemniak średniej wielkości
  • natka pietruszki ok 1 spora garść
  • sól, pieprz, słodka papryka, czosnek
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 mała cebula
Przygotowanie:
  1. Przygotować bulion. Ja zrobiłam lekki rosół z drobiu z liściem laurowym i zielem angielskim.
  2. Oliwę rozgrzać na patelni, dodać pokrojoną w kostkę cebulę. Zeszklić. Doprawić czosnkiem granulowanym. Wymieszać.
  3. Cukinie umyć, pokroić w sporo kostkę. Wrzucić na patelnię. Posypać odrobiną soli. Wymieszać. Zostawić, aż cukinia się zarumieni.
  4. Marchew i ziemniaka obrać, pokroić w drobną kostkę.
  5. Podsmażoną cukinię wrzucić do bulionu. Pogotować, aż cukinia zmięknie.
  6. Dodać pokrojoną marchewkę, ziemniaka oraz natkę pietruszki. Wymieszać. Gotowac powoli sprawdzając co jakiś czas czy warzywa zmiękły.
  7. Jeśli ziemniak nie jest już surowy, można zblenderować zupę. 
  8. Doprawić do smaku.
Podawać na ciepło z grzankami lub pieczywem.
Smacznego!

Podobał się przepis? A może znasz ten smak zupy? Robisz tą zupę w inny sposób?
Podziel się ze mną :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj swój komentarz