czwartek, 7 stycznia 2016

Zupa gulaszowa

Pyszna i sycąca zupa, która zachwyca swoją prostotą. Na stałe zagościła w mojej kuchni :) W wersji z zasmażką jest o wiele bardziej gęsta i sycąca, ale ja wolę ja w lżejszej wersji i taka polecam :)  Zapraszam!


Zupa gulaszowa

Składniki:
  • 30 dag wołowiny (opcjonalnie)
  • 20 dag wieprzowiny
  • 1 duża papryka czerwona lub trzy małe czerwona, zielona, żółta
  • 2 średnie cebule
  • 1 duża marchewka 
  • 4 duże ziemniaki
  • sól, pieprz
  • kminek, majeranek
  • słodka papryka
  • ziele angielskie, liść laurowy
zasmażka: (opcjonalnie, ja zrezygnowałam)
  • 2 dag mąki
  • smalec lub margaryna
Przygotowanie:
  1. Mięso umyć, pokroić w średnią kostkę. Przyprawić solą i pieprzem.
  2. Cebulę i paprykę pokroić w kostkę. Marchew w półksiężyce lub plasterki.
  3. Mięso i cebulę podsmażyć na tłuszczu. Przełożyć do garnka, podlać wodą około 1,5-2 L
  4. Zagotować. Do gotującej się zupy dodać paprykę, marchewkę, ziemniaki oraz przyprawy.Dusić około godziny.
  5. Przygotować zasmażkę z mąki i smalcu. Dodać do wrzącej zupy.Dokładnie wymieszać.
  6. Doprawić do smaku.
Podawać z chlebem. Smacznego!


*zamiast ziemniaków można podawać z malutkimi kluskami śląskimi.
* ja dodatkowo dodaję kukurydzę konserwową. Wzbogaca smak i koloryt zupy.

4 komentarze:

  1. Zimą taka zupa smakuje rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się :) świetnie rozgrzewa- idealna na zimne dni :)

      Usuń
  2. To nie jest zupa gulaszowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całym szacunkiem, ale nie podzielam Pani zdania. Podstawowymi składnikami zupy gulaszowej są: mięso, papryka oraz cebula. pozdrawiam

      Usuń

Dodaj swój komentarz